PROBLEM DOBRYCH NORM
Rozwiązanie problemu dobrych norm grupowych może przynieść jedynie opracowanie norm uwzględniających konstytucję dzieci. Właściwie określona konstytucja dziecka winna zawierać wszystkie ważne z punktu widzenia rozwoju informacje. Stan normalny może być inny dla dziecka o linearnej budowie ciała (ektomorfa), inny zaś dla dziecka tęgiego (endomorfa), choćby to były osobniki w tym samym wieku, tej samej płci i nawet ich rodzice mieli przypadkowo podobną wysokość. Taka konstrukcja norm grupowych pozwoli uniknąć błędnych ocen dla wielu przypadków, które w obrębie własnego typu konstytucjonalnego rozwijają się zgodnie z normą. Jeżeli takie normy zostaną ponadto opracowane na podstawie osobników zdrowych i mających optymalne warunki rozwoju, to wówczas można je będzie interpretować jako swojego rodzaju wzorce, wszelkie zaś odchylenia od nich uznać za skutek niekorzystnego wpływu środowiska, włączając w to pojęcie także choroby.